سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشگاه های سراسر کشور

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۰ کد : ۱۶۷۰۸ تاریخچه
سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشگاه های سراسر کشور

در المپیاد سیزدهم دانشجویان ورزشکار دانشگاه تبریز همانند دوره های پیشین با کسب حداکثر امتیازات لازم در مسابقات منطقه‌ای مجوز (سال ۹۴) حضور در المپیاد ورزشی را در ۸ رشته پسران و ۶ رشته دختران بدست آوردند.

در این المپیاد حدود ۱۲۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی از استانهای مختلف و با حضور نمایندگان منتخب دانشگاه های پیام نور، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی کاربردی، غیر انتفاعی و دانشگاههای وابسته حضور داشتند. کاروان ورزشی دانشگاه تبریز با حدود ۱۵۰ نفر شرکت کننده در دو بخش دختران و پسران یکی از دانشگاه های پر سهمیه این دوره از مسابقات به حساب می‌آمد.

در سیزدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان کشور، دانشگاه تبریز با بیشترین تعداد کسب سهمیه در رشته های مختلف ورزشی در جایگاه نخست منطقه قرار گرفت. بدیهی است حضور در چنین رویداد بزرگ ملی برای دانشجویان بسیار پر اهمیت بوده و دستاوردهای فرهنگی و ورزشی ارزشمندی را برای این عزیزان به همراه داشت. لازم به ذکر است که حضور این تعداد ورزشکار در المپیاد در سایه حمایت‌های همه جانبه هیأت رئیسه محترم دانشگاه محقق شد.

در پایان مسابقات، دانشجویان دختر دانشگاه تبریز با کسب سه مقام چهارمی، سه مقام پنجمی و چهار مقام ششمی در رده چهاردهم و دانشجویان پسر دانشگاه تبریز با کسب ۱ مدال طلا، ۴ مدال نقره، ۳ مدال برنز، ۳ مقام چهارمی، ۲ مقام پنجمی، ۲ مقام ششمی و دریافت کاپ نایب قهرمانی در رشته دو و میدانی در رده چهارم رده بندی کلی دانشگاههای کشور قرار گرفت. قابل ذکر است که در المپیاد قبلی (سال ۹۳) دانشگاه تبریز در گروه پسران در جایگاه ششم رده بندی دانشگاه های کشور قرار داشت.


نظر شما :