تکواندو/ دبیر فدراسیون: المپیاد ورزشی دانشجویان فرصتی استثنایی برای ارتباط دانشگاه‌‌ها با ورزش است

۰۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۹ کد : ۱۷۸۰۸ اخبار تصویری

 

 دبیر فدراسیون تکواندو گفت: المپیاد ورزشی دانشجویان فرصتی استثنایی برای ارتباط دانشگاه‌‌ها با ورزش است.
به گزارش واحد خبر کمیته رسانه المپیاد پانزدهم، دکتر حسین حسین زاده با بیان این‌که سطح فنی مسابقات تکواندو المپیاد بسیار بالا بود، گفت: وزن پنجم مسابقات تکواندو المپیاد دانشجویان پسر به وزن مرگ معروف شده بود چرا که اکثر ملی پوشان و قهرمانان جهان و رتبه دار در این وزن حضور داشتند و تمامی رقابت‌ها بسیار نزدیک بوده است.
وی با اشاره به شور و نشاط دانشجویان در المپیاد پانزدهم، ادامه داد: یکی از اهداف برگزار کنندگان المپیاد ورزشی دانشجویان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی، همدلی، همفکری و کارهای اجتماعی بین دانشجویان است که تمامی این موارد را در خلل برگزاری رقابت‌ها شاهد بودیم. 
وی با اشاره به این‌که حضور هواداران و هم تیمی‌های ورزشکاران برای تشویق، منجر به افزایش روحیه همدلی می‌شود، افزود: دانشجویانی که در سطوح مختلفی در حال تحصیل هستند، انرژی بسیار بالایی داشته و نیاز به شادابی و ارتباطات اجتماعی دارند. 
دکتر حسین زاده گفت: مدال‌ها و عناوینی که توسط دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های مناطق محروم در المپیاد کسب می‌شود، رویه و نگاه آن دانشگاه به ورزش و به خصوص همان رشته ورزشی را تغییر می‌دهد. بنابراین برگزاری چنین المپیادی یک فرصت استثنایی برای ارتباط دانشگاه‌های مختلف با رشته‌های متفاوت است.
وی در خصوص اهمیت حضور مسئولان در مسابقات و حمایت از ورزشکاران، گفت: حضور مسئولان رده بالای فدراسیون‌ها در مسابقات، انگیزه دانشجویان ورزشکار و حتی عزیزان حاضر در اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم و خود وزارت علوم را بیشتر می‌کند و همدلی و ارتباطات تنگاتنگ بین بخشی را ارتقا می‌دهد.
دبیر فدراسیون تکواندو با بیان این‌که همکاری خوب و نزدیک در المپیاد منجر به اجرای بهتر مسابقات می‌شود، گفت: فدراسیون در زمینه تامین و تربیت داور، دانش افزایی و باز آموزی و... به بهتر شدن رقابت‌ها کمک می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: در کنار دانشجویان ملی پوش و قهرمان کشوری، المپیاد ورزشی دانشجویی یک فرصت استثنایی برای مطرح شدن ورزشکاران دانشجو در سطح غیر دانشجویی را فراهم کرده است.
وی که اکنون رئیس کمیته فنی انجمن تکواندو وزارت علوم است، در خصوص اضافه شدن بخش پومسه به المپیاد ورزشی دانشجویان، افزود: بخش پومسه را طی یک روند و بدون چشم داشتی وارد ورزش دانشجویی کردیم. ابتدا مسابقات این بخش بدون مدال و حکم بود و حتی گفته شد که امتیاز این بخش در رقابت‌ها محاسبه نمی‌شود که قبول کردیم، بنابراین بخش پومسه تکواندو را طی دوره‌های گذشته المپیاد بدون احتساب امتیازات برگزار کردیم. 
دکتر حسین زاده ادامه داد: وقتی به عنوان داور در مسابقات دانشجویان دنیا در ایتالیا حضور یافتم، وجود یک خلا در بخش پومسه را مشاهده کردم و طی صحبت با دوستان و همکاران، آن‌ها نیز پذیرفتند که وقتی پومسه در المپیاد جهانی برگزار می‌شود باید در المپیاد ورزشی دانشجویان کشور نیز این بخش برگزار شود و بنابراین از آن روز به بعد قرار شد تا امتیازات پومسه را نیز در المپیاد لحاظ کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: در انجمن تکواندو وزارت علوم انصافا کار بنیادی، ریشه‌ای و پایه‌ای انجام شده که نمونه آن اکنون بیشتر دیده می‌شود. آقای دکتر حسینی که سال‌ها رئیس انجمن بوده و آقای ره پیما، سمت دبیری ایشان هستند، این پیش بینی‌ها را از گذشته کرده بودند که نمود آن را در المپیاد پانزدهم مشاهده می‌کنیم.
دبیر فدراسیون تکواندو گفت: اغلب شرکت کنندگان در بخش پومسه المپیاد جزو ملی پوشان کشور بودند. ملی پوشان رده سنی جوانان و بزرگسالان کشور. البته در سنوات گذشته ملی پوشان دانشجویی هم در این مسابقات حضور داشتند و یک ارتباط تنگاتنگی بین دانشجویان و بخش پومسه وجود داشته است.

 


نظر شما :